dilluns, 20 de desembre del 2010

Oscura era digital

L'Era Digital en el futur seria una zona fosca de la Història, de la qual no s'haurien massa dades. Avui en dia gairebé tota la informació està en formats digitals. El problema que es planteja es desgloba en tres qüestions diferents:

* En primer lloc la degradació dels suports actuals en molts casos són una incertesa i en altres una decepció.

* La ràpida obsolescència del maquinari, el suport que conté la informació. Els mateixos disquets de tres i mig de 1.44MB van aparèixer dos anys després del CD-ROM i fa temps que cap ordinador ve amb disquetera.

* D'altra banda hi ha el problema dels formats digitals. Suposant que hem aconseguit resoldre la qüestió del maquinari, obtindrem una cadena de 0 i 1 no entenedora. Haurem descodificar mitjançant l'algoritme adequat, perquè formats n 'hi ha milers.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada